Xerrada comerç

El comerç de Riba-roja es posa les piles en matèria de dinamització, xarxes socials i oportunitats de negoci

Els botiguers de Riba-roja d’Ebre comencen a despertar el sector del comerç al municipi i s’activen en dinamització, xarxes socials i oportunitats de negoci. Així ho destaca el regidor de Promoció Econòmica, Josep Maria Piñol, que assenyala com un dels objectius principals la necessitat d’ampliar la clientela de fora del poble. Un fet que es pot aconseguir “cridant l’atenció del turisme i també buscant mercats exteriors, en altres municipis de la comarca”, indica.

Des de l’Ajuntament, amb la col·laboració de PIMEC Comerç, ja fa mesos que lluiten per reactivar el sector amb xerrades sobre qüestions interessants de cara als comerciants. La darrera va ser el passat 5 de maig, titulada Comerç i xarxes socials: com passar del “m’agrada” a vendre més, i va anar a càrrec de Núria Fenoll, community manager a Nuwa Agència digital. De fet, se n’acostuma a organitzar una cada mes o mes i mig, i la propera ja es prepara per a mitjans de juny. Al llarg del curs se n’hauran realitzat una desena i es tornaran a programar passat l’estiu.

Engegar iniciatives conjuntes

Pel regidor és important tirar endavant propostes col·lectives, com ara sortejos o promocions, amb els comerciants més actius i el suport del consistori. Així, assegura, s’aconsegueix una “dinamització del sector” i que els botiguers “confiïn en les seves possibilitats”. A més, molts ja comencen a aplicar allò que aprenen a les xerrades i, per exemple, han creat noves pàgines a les xarxes socials o busquen arribar a nous públics oferint productes més concrets.

En aquest sentit, Piñol remarca que a més de les xerrades que ofereixen des del consistori, a tota la comarca s’estan duent a terme accions formatives dirigides al sector comercial, organitzades des del mateix Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre o des del Centre d’Empreses La Ribera de Flix. Tot plegat, insisteix, ha de servir per “sumar i crear marca”, i assolir una “modernització i professionalització del sector”.