image001

Una nova empresa gestionarà els serveis de fibra òptica a Riba-roja

L’empresa Xarxes de l’Ebre Internet i Comunicacions (XEIC) es farà càrrec, el proper mes de juliol, de la xarxa de fibra òptica que dóna servei de televisió, internet i telefonia fixe a 400 abonats de Riba-roja d’Ebre. La nova contracta és una unió temporal d’empreses integrada per operadors amb experiència acreditada en el sector i que gestionen aquest servei a altres municipis ebrencs, com la Sènia i l’Ametlla de Mar; actualment també s’està desplegant a Móra d’Ebre. En aquestes empreses hi participen els enginyers que van dissenyar i desplegar la xarxa de fibra òptica al municipi, i que per tant són coneixedors de primera mà de la realitat local.

Gestió integral, cànon mensual i servei als edificis municipals

XEIC gestionarà íntegrament la xarxa local de fibra òptica a Riba-roja d’Ebre. Això vol dir que, a partir de juliol, negociarà i comprarà serveis de telefonia i internet a proveïdors majoristes, negociarà i comprarà canals de televisió, es farà càrrec del manteniment de la recepció de senyal, capçalera i xarxa, i s’encarregarà de l’atenció directa als usuaris a través d’una oficina a Móra d’Ebre i d’una persona del municipi.

Les condicions per a l’adjudicació inclouen que la nova contracta pagui un cànon mensual de 3.000 euros a l’ajuntament, així com una aposta per la proximitat en el servei amb la contractació d’un riba-rojà a jornada completa. També oferirà televisió, telefonia i internet a tots els edificis públics de forma gratuïta, fins a un màxim de 5.000 euros anuals.

A partir d’aquest estiu, doncs, la contractació del servei, la facturació i el cobrament anirà a càrrec de l’empresa. Tot i així, l’Ajuntament de Riba-roja d’Ebre es reserva els dret de fixar el preu màxim via ordenança municipal dels serveis mínims actuals.

Es resol la denúncia de Telefònica

D’aquesta manera, l’Ajuntament deixarà d’actuar com a operador de telecomunicacions al municipi, solucionant la denúncia que va presentar al seu dia Telefònica davant la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions per competència deslleial.

La xarxa de fibra òptica va ser implementada durant els anys 2009-2012, essent un municipi pioner en la prestació d’aquest servei al nostre país. Dues empreses subcontractades per l’ajuntament s’han fet càrrec aquests anys del servei de manteniment de la xarxa local, però la falta d’experiència en assumir un servei que no li és propi ha fet que en aquest temps s’arrosseguessin problemes en la seva gestió. El canvi d’empresa de manteniment va millorar ostensiblement el servei però no va solucionar totes les incidències en el temps de resposta demandat pels usuaris. Aquest fet, sumat a la denúncia per part de Telefònica, han culminat amb l’externalització del servei iniciat fa un any, un procés durant el qual l’Ajuntament ha comptat amb el suport de la Direcció General de Telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya