“El 47” arriba a Riba-roja d’Ebre

El cicle Gaudí torna a Riba-roja d’Ebre i ara ho fa apropant a la localitat una de les pel·lícules més guardonades als últims premis Goya, com és “El 47”, un projecte on la lluita social és fonamental i que es projectarà el pròxim 22 de març a les 19 h al Cinema la Societat la Llum del Dia. D’aquesta manera, es continua apostant per la cultura catalana, fomentant l’esperit crític en tots els veïns del municipi.

La pel·lícula ens narra la història de superació i de lluita veïnal d’un dels barris més infravalorats de Barcelona des de l’inici de la democràcia. Esgotats de lluitar en tot moment i sentir-se ignorats per l’Ajuntament de Barcelona, que repetien de manera reiterada que el barri de Torre Baró no podia tenir un servei de transport públic, la comitiva veïnal van lluitar fins a aconseguir-lo.

Capitanejats per Antonio Vital, van portar el cas a tots els organismes necessaris, però finalment, una acció reivindicativa va demostrar que era possible portar el servei de TMB a la zona.

Dirigida per Marcel Barrena, ens mostren la història de superació i d’esperit crític d’uns veïns que buscaven rebre el mateix tracte que la resta de la ciutat.

Protagonitzada per Eduard Fernández (Antonio Vital), Clara Segura (Carmen), Zoe Bonafonte (Joana) i Salva Reina (Felipín), entre altres, ens narren la història d’una zona de l’extraradi que buscaven un tracte digne, mantenint l’orgull intacte en tot moment.