El comerç local sorteja gairebé 400 euros en premis per incentivar les compres de Nadal al poble

Hi participen tots els establiments associats a la UCSR.

Hi participen tots els establiments associats a la UCSR.

Amb motiu de les festes de Nadal, els comerços de Riba-roja posen en marxa una campanya comercial per incentivar les compres al comerç local. La campanya nadalenca arrencarà la setmana vinent, a partir del dilluns 11, i s’allargarà fins al dia de Reis. Ja ho tenen tot a punt: el cartell promocional on apareixen situats en una fotografia aèria de Riba-roja els 13 comerços participants i també els premis. Es sortejaran 13 lots per valor de 30 euros cadascun, un per cada establiment participant. Cada comerç tindrà una urna on els clients podran dipositar els tiquets de compra per, així, participar en el sorteig. Els guanyadors es coneixeran el dia de la tradicional foguera de sant Antoni, organitzada per l’Ajuntament de Riba-roja d’Ebre.

A diferència de l’any passat, quan encara el comerç no disposava d’associació pròpia i la iniciativa la va prendre el mateix Ajuntament, enguany la campanya està impulsada per la Unió de Comerç i Serveis de Riba-roja (UCSR), que es va presentar a la primavera. Així doncs, hi participen només els establiments adherits, explica la seva presidenta, Núria Guerrero.

Per animar als veïns del poble a què facin les tradicionals compres nadalenques a les botigues locals, el nombre de premis s’ha incrementat a 13 -un a cada una de les botigues que participen en la campanya- i s’ha mantingut el valor de 30 euros per premi -el que suma un total de gairebé 400 euros en premis. El premi es podrà bescanviar per un val regal per gastar en aquell establiment o per una cistella amb productes per aquest valor. Guerrero puntualitza que les cistelles es podran “personalitzar, és a dir, que “els clients afortunats podran canviar alguns dels productes en funció de les seves preferències”. A més, una mateixa persona podrà aconseguir més d’un premi si diposita la seva butlleta a més d’un establiment. I és que tal com explica la presidenta de la UCSR: “Són un premi a la fidelitat dels nostres clients, és una manera d’agrair-los la seva confiança».

“Compra a casa, fes poble!”

Cartel comercio local Riba-rojaLa campanya nadalenca va en la mateixa línia de promocionar el comerç local que la darrera iniciativa que va engegar la UCSR al setembre i que, durant un mes, sota el lema «Compra a casa, fes poble!«, va posar l’accent sobre els avantatges del comerç local, com per exemple crear ocupació al municipi, oferir productes artesans i de qualitat o rebre un tracte més personalitzat. De fet, ara el cartell d’aquella campanya s’ha tornat a penjar a tots els aparadors de les botigues que formen part de la UCSR per recordar la importància del consum de proximitat en aquestes dates.

Des de la seva experiència com a comerciant, i com a presidenta del col·lectiu local, Guerrero explica que iniciatives com aquesta tenen molt bona acollida i, a més, “ens hem adonat que fem més força si anem tots a la una”. De fet, conclou, “el millor per fer poble és que col·laborem unes entitats amb les altres”, per això els comerciants ja estan valorant que la propera acció de promoció del comerç es faci conjuntament amb l’Associació de Dones de Riba-roja, amb motiu de la Cursa Popular de Santa Agda.

Així mateix, alguns comerciants riba-rojans també participen de les iniciatives que impulsar el Consell Comarcal de la Ribera, dins el Pla de Dinamització comarcal 2016-2019, com la sortida al municipi de Cardona d’aquest passat cap de setmana.

Consulta l’agenda de Nadal al poble en aquest enllaç.