Els comerciants engeguen una campanya de Nadal per promocionar les compres de proximitat

Comerç Nadal 2016Amb motiu de les festes de Nadal, els comerços de Riba-roja sortegen 5 lots de compres i serveis per valor de 30 euros en cadascun dels 23 establiments participants. Així, cada comerç té una urna on els clients dipositen els tiquets de compra, amb el nom i un telèfon de contacte. Hi podran participar tantes vegades com es realitzi una compra en aquestes botigues. Els tiquets es concentraran en una sola urna el dia del sorteig, el 5 de gener, i una mà innocent extraurà els guanyadors. Tot plegat per incentivar les compres de proximitat al petit comerç local.

La força del comerç local

Amb el mateix objectiu, el comerç riba-rojà treballa des de fa uns mesos per reactivar la Unió de Comerciants, una entitat que ara es vol rellançar. Tot plegat ha nascut de la iniciativa de diversos establiments, els propietaris dels quals han assistit a les xerrades i cursos enfocats al sector organitzats tant des de la mateixa regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Riba-roja com des del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, en el marc del projecte Ribera d’Ebre VIVA.

És el cas de Paquita Terré, de Merceria Repunts, i Maricel Muñoz, de Carnisseria Espinosa, que han realitzat formacions respecte la normativa comercial, màrqueting o casos d’èxit. Totes dues asseguren que aquestes sessions són molt positives. «Et donen una altra visió de tot i idees de noves maneres de fer», explica Terré. Per la seva banda, Muñoz remarca que «et mantenen informat sobre qüestions legals i noves formes de treballar».

Pel que fa a aglutinar esforços en una renovada entitat, destaquen que «si no t’uneixes no tens força, per exemple per parlar amb les administracions», i posen de manifest que el comerç local es troba «una mica aturat». D’aquí sorgeixen les ganes de rellançar la Unió, encara que de moment és un projecte i cal concretar com funcionarà. Per ara, treballen per crear-ne els estatuts i definir els membres de la junta, i a partir d’aquí es podran portar a la pràctica les iniciatives que ja s’han començat a plantejar.

De fet, diferents establiments ja han mantingut reunions de treball amb l’Àrea de Promoció Econòmica i el seu regidor, Josep Maria Piñol, i el suport de PIMEC per arrencar la iniciativa. «L’objectiu és fer accions de dinamització des de l’escala local, amb activitats organitzades directament des de la Unió de Comerciants i el suport de l’Ajuntament, així com estudiar col·laboracions amb altres agents que puguin contribuir a millorar la salut del petit comerç», exposa el regidor.

Accions conjuntes també a nivell comarcal

Justament en aquesta mateixa línia, amb l’objectiu de dinamitzar el comerç local i reivindicar el paper cabdal de les botigues per mantenir la vida als pobles, aquesta tardor s’ha presentat la marca “Pobles Vius”, el lema sota el qual volen promocionar conjuntament els seus productes i serveis, i al qual també es poden sumar els comerciants riba-rojans. Tot plegat, en el marc del Pla de Dinamització Comercial 2016-2019 que impulsen els comerciants de la Ribera d’Ebre.

Per a més informació sobre la marca «Pobles Vius», podeu consultar aquesta notícia del web del Consell Comarcal.